OPIS KONTRAKTU
Realizowany odcinek drogi będzie stanowił połączenie drogi ekspresowej S17 z przeprawą mostową na rzece Wiśle w m. Puławy zrealizowaną w lipcu 2008 r. i zlokalizowaną w ciągu drogi ekspresowej S12. Na chwilę obecną ruch pomiędzy przeprawą mostową a drogą ekspresową S17 prowadzony jest do Lublina i przejść granicznych w Dorohusku i w Hrebennem ulicą miejską i drogą wojewódzką Nr 824 Puławy – Żyrzyn.
Realizacja drogi ekspresowej na odcinku wykonywanym, łącząc drogi ekspresowe S17 i S12, przyczyni się m. in. do poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy ruchu tranzytowego jak i ruchu lokalnego w m. Puławy, poprawy układu komunikacyjnego przez usunięcie „wąskiego gardła” jakim jest obecnie tymczasowy przebieg drogi krajowej nr 12 po przejętym śladzie drogi wojewódzkiej Nr 824 do ronda w Żyrzynie.
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej będzie zlokalizowany na terenie województwa lubelskiego, powiatu puławskiego, na terenach gmin Puławy i Końskowola oraz miasta Puławy.
Zadanie będzie realizowane w ramach budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Garwolin – Kurów i obejmuje dojazd do przeprawy mostowej na rz. Wiśle w m. Puławy uwzględniając m. in.:
- na odcinku od km roboczy 10+983,28 do km roboczy 12+394,80 – zaprojektowanie i dobudowę prawej jezdni drogi ekspresowej wraz z zaprojektowaniem i wykonaniem niezbędnych robót dotyczących korekty geometrii łuku poziomego oraz wymiany warstwy ścieralnej jezdni istniejącej (która będzie stanowiła lewą jezdnię drogi ekspresowej),
- na odcinku od km roboczy 12+394,80 do km roboczy 22+902,68 – zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej.
Droga ekspresowa S17 o przebiegu: S8 (Warszawa) – Zakręt – Kurów – Lublin Piaski – Zamość – Hrebenne – granica państwa (Lwów) jest ujęta w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz. U. Nr 128, poz. 1334, z późniejszymi zmianami) pod poz. 18 w Załączniku do Rozporządzenia jw. oraz Uchwale nr 26/2014 Rady Ministrów z dnia 4 marca 2014 r. zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015” (załącznik nr 5 pn. „Lista inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-20120, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchomione od 2013 r.”, poz. 10 „S17 Warszawa – Lublin, odc. w. Zakręt - Kurów”). Projektowane przedsięwzięcie stanowi część Koncepcji Polityki Przestrzennego Zagospodarowania Kraju ogłoszonej przez Prezesa Rady Ministrów w Monitorze Polskim nr 252 z dnia 27 kwietnia 2012 r.
Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej:
- przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich,
- odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych,
- skrócenie czasu podróży,
- oszczędności paliwa,
- zapewnienie komfortu jazdy,
- zmniejszenie ryzyka wypadków,
- ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg, przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów.
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej łączącego już wybudowane fragmenty drogi ekspresowej, likwidując tym samym tzw. „wąskie gardło” oraz zapewniając wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży,
- zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi i wymogami unijnymi.
Inwestycja planowana jest do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020. Według projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 przygotowanego na dzień 8 stycznia 2014 r. zadanie objęte przedmiotem zamówienia ujęte jest w Załączniku 12.2. do ww. projektu pn. Wykaz dużych projektów pod poz. 9 S17 Warszawa – Lublin.
Numer Kontraktu: | 10.10 |
Wartość Kontraktu: | 233 082 003,72 PLN |
Okres realizacji Kontraktu: | 30.12.2014 - 30.04.2018 r. |
Zamawiający / Inwestor |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad GDDKiA Oddział Lublin Kierownik Projektu Piotr Jońca |
Instytucje zaangażowane w realizację Projektu: |
GDDKiA |
Instytucje, zaangażowane w realizację Projektu |
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa CUPT - Centrum Unijnych Projektów Transportowych Komisja Europejska |
Zarządzanie projektem i nadzór budowy Inżynier Kontraktu: |
ZDI Sp. z o. o. Inżynier Kontraktu: Biuro Inżyniera: |
Wykonawca robót: |
Konsorcjum firm: Energopol - Szczecin S.A. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Przedstawiciel Wykonawcy
|
*) Planowana data zakończenia realizacji wynikających z warunków kontraktowych